Програма авторського елективного курсу "Ave, Skovoroda! Ідемо за Сковородою"
Заняття 1. Світова Скарбниця Мудрості. Духовні Побратими, Слов’янські Велети Духу і Слова, пасіонарні, синкретичні генії християнської культури, патріоти-гуманісти: Г. Сковорода, Ф. Скорина, М. Ломоносов та ін. Життя і творчість як служіння Богу і народу
Медіаосвітній компонент: документальний фільм «Обличчя української історії. Г.Сковорода» (2011р.); презентація "Першодрукар Скорина"
Заняття 2. Учитель Вічності, Людина Серця, наш духовний апостол Г. Сковорода і сучасність. Благословенний Григорій Сковорода – християнський ідеал чистоти й мудрості життя, жертовної любові до Бога і народу, духовно-моральної премудрості ноосуспільства, обраний світильник Божої любові, досі до кінця не пізнаний
Медіаосвітній компонент: документальний фільм «Таємничий Сковорода» (реж. О.Хмирова, 2012р.);
презентація "Учитель Вічності" (з вбудованими відеороликами: сучасні науковці про актуальність творчості Сковороди)
презентація "Учитель Вічності" (з вбудованими відеороликами: сучасні науковці про актуальність творчості Сковороди)
Заняття 3. Ноосферна і ноомузейна педагогіка. На прощу до Г. Сковороди, пілігрима віків, або Ідемо шляхами Сковороди – від колиски (с. Чорнухи на Полтавщині) до могили (с. Совородинівка на Харківщині), плекаючи цінності духовної культури слов’ян
Медіаосвітній компонент: фотоколаж для віртуального музею за темою «Там, де ступав Сковорода»;
віртуальна екскурсія до шкільної духовно-просвітницької лабораторії «Сковородинська світлиця»
відеозапис екскурсії до Сковородинівської світлиці (2017 рік)
Заняття 4. Перший розум наш – Сковорода Григорій. Світлоносна етико-філософська спадщина мудреця з планетарним мисленням, вселенським серцем, «совістю, як чистий кришталь»
віртуальна екскурсія до шкільної духовно-просвітницької лабораторії «Сковородинська світлиця»
відеозапис екскурсії до Сковородинівської світлиці (2017 рік)
Заняття 4. Перший розум наш – Сковорода Григорій. Світлоносна етико-філософська спадщина мудреця з планетарним мисленням, вселенським серцем, «совістю, як чистий кришталь»
Медіаосвітній компонент: телевізійний проект «Великі українці. Григорій Сковорода» (реж. О. Лябах, 2008р.);
глосарій етико-філософської спадщини Г. Сковороди
Заняття 5. Д. Чижевський та інші мислителі про філософську спадщину Г. Сковороди. Філософія істинної свободи і відповідальності
глосарій етико-філософської спадщини Г. Сковороди
Заняття 5. Д. Чижевський та інші мислителі про філософську спадщину Г. Сковороди. Філософія істинної свободи і відповідальності
Медіаосвітній компонент: художній фільм «Григорій Сковорода» (реж. І. Кавалерідзе, 1959 р.);
аналіз художньго фільму "Григорій Сковорода"
Заняття 6. Г. Сковорода – християнський поет, велет слова–логоса одухотвореного, животворящого, націленого у Вічність. Екологія Духу і Слова сучасного духовного простору – епохи психоінформаційного протистоянняаналіз художньго фільму "Григорій Сковорода"
Медіаосвітній компонент: презентація «Афоризми Сковороди»
Заняття 7. Г. Сковорода – талановитий байкар і учитель життєтворчості
Заняття 7. Г. Сковорода – талановитий байкар і учитель життєтворчості
Медіаосвітній компонент: виразне читання байок Г. Сковороди
Заняття 8. Г. Сковорода – видатний музикант, композитор, співак
Заняття 8. Г. Сковорода – видатний музикант, композитор, співак
Медіаосвітній компонент: есе «Музична філософія Сковороди»
Заняття 9. Г. Сковорода – великий педагог і християнський просвітитель, взірець християнського соціального активізму
Заняття 9. Г. Сковорода – великий педагог і християнський просвітитель, взірець християнського соціального активізму
Медіаосвітній компонент: сценарій виступу до радіопередачі «Педагогічні істини Сковороди»
Заняття 10. Велика дружба-філіа Г. Сковороди і М. Ковалинського. Унікальне листування Учителя з учнем
Заняття 10. Велика дружба-філіа Г. Сковороди і М. Ковалинського. Унікальне листування Учителя з учнем
Медіаосвітній компонент: текст віртуального інтерв’ю з М. Ковалинським
Заняття 11. Діалог культур у творчій спадщині Г. Сковороди і сучасність
Заняття 11. Діалог культур у творчій спадщині Г. Сковороди і сучасність
Медіаосвітній компонент: художній фільм «Григорій Сковорода» (реж. І. Кавалерідзе, 1959р.);
віртуальне інтерв'ю з Григорієм Сковородою
Заняття 12. Великі ідеї Г. Сковороди в контексті філософії «сродної праці» – вибору професії як запоруки виконання земної місії
віртуальне інтерв'ю з Григорієм Сковородою
Заняття 12. Великі ідеї Г. Сковороди в контексті філософії «сродної праці» – вибору професії як запоруки виконання земної місії
Медіаосвітній компонент: художній фільм «Григорій Сковорода» (реж. І. Кавалерідзе, 1959р.);
аналіз фільму "Григорій Сковорода"
Заняття 13. Круглий стіл. Філософія щастя в житті і творчості Г. Сковороди, або Г. Сковорода - благословенний садівник щастя (фото)
аналіз фільму "Григорій Сковорода"
Заняття 13. Круглий стіл. Філософія щастя в житті і творчості Г. Сковороди, або Г. Сковорода - благословенний садівник щастя (фото)
Медіаосвітній компонент: фільм "У пошуках щастя" (з циклу культурологічних програм "Портрет" телекомпанії ГЛАС)
Заняття 14. Духовний і життєтворчий золотослів Г. Сковороди – мислителя, «досконалої Божої людини»
Заняття 14. Духовний і життєтворчий золотослів Г. Сковороди – мислителя, «досконалої Божої людини»
Медіаосвітній компонент: відеоролик «Читайте Сковороду!»
Заняття 15. Г. Сковорода та українська література. Сковородиніана В. Стадниченка: «Іду за Сковородою», «Садівник щастя» тощо
Заняття 15. Г. Сковорода та українська література. Сковородиніана В. Стадниченка: «Іду за Сковородою», «Садівник щастя» тощо
Медіаосвітній компонент: список матеріалів для медіатеки, присвяченої творчості Г. Сковороди
Заняття 16. У «Сковородинівському колі». Слов’янські велети Духу і Слова – Г. Сковорода, Ф. Скорина, М. Ломоносов та інші. Практичне втілення ідей духовної мудрості ноосферних геніїв у сучасну життєтворчість
Заняття 16. У «Сковородинівському колі». Слов’янські велети Духу і Слова – Г. Сковорода, Ф. Скорина, М. Ломоносов та інші. Практичне втілення ідей духовної мудрості ноосферних геніїв у сучасну життєтворчість
Медіаосвітній компонент: художні фільми «Я, Франциск Скорина» (реж. Ю.Філін, 1969р), «Михайло Ломоносов» (реж. О. Прошкін,1986р.)
Заняття 17. Сковородинізація України, слов’янських країн і світу. Великий проект «Сковорода – 300», або Мандрівна Академія Сковороди засіває духовну ниву християнською мудрістю, праведністю, любов’ю й досконалістю
Сценарій міні-вистави "Григорій Сковорода. Людина, у якої совість, як чистий кришталь"
Заняття 17. Сковородинізація України, слов’янських країн і світу. Великий проект «Сковорода – 300», або Мандрівна Академія Сковороди засіває духовну ниву християнською мудрістю, праведністю, любов’ю й досконалістю
Сценарій міні-вистави "Григорій Сковорода. Людина, у якої совість, як чистий кришталь"
Медіаосвітній компонент: презентація матеріалів шкільного блогу schoolexpirement.blogspot.com;
відеоролик "Вивчаємо Сковороду";
відеролик "Відгуки учнів про курс Ave, Skovoroda! Ідемо за Сковородою"
відеоролик "Вивчаємо Сковороду";
відеролик "Відгуки учнів про курс Ave, Skovoroda! Ідемо за Сковородою"
Підсумки вивчення курсу
Авторський елективний спецкурс з медіаосвітнім
компонентом “Ave, Skovoroda! Ідемо за
Сковородою!» для учнів 9 класу у 2015-2016 навчальному році в нашій школі було включено до навчального плану
за рахунок годин гурткової роботи. Заняття ми розпочали з 1 жовтня 2015 року
(всього 17 годин) і закінчили на початку ІІ семестру. На заняттях учні 9 класу
поглиблювали свої знання про філософа, богослова, поета, байкаря, музиканта,
співака, композитора, природолюба, просвітителя – Григорія Сковороду,
використовуючи сучасні медійні засоби. Дев’ятикласники вчилися працювати з
науковою, публіцистичною літературою; готували і виголошували виступи так, щоб
точно й виразно донести до аудиторії думки, вплинути на почуття слухачів. Кожне
заняття завершувалося медіаосвітнім компонентом – практичними завданнями з
різними видами медіатекстів. Учні робили монтаж фільмів, створювали
відеоролики, презентації, фотоколажі; писали есе, твори – роздуми, інтерв’ю,
міні – сценарії. Після перегляду художніх та документальних фільмів,
запропонованих цією програмою, аналізували їх, характеризували головних героїв,
визначали центральне питання кінострічок, спосіб подачі матеріалу в них. Школярі
знайомилися з творчим доробком Сковороди: віршами, байками, філософськими
трактатами, афоризмами, робили їх аналіз, готували виразне читання як байок так
і віршів. Заняття проводилися у різних формах: круглий стіл, діалог,
презентація, бесіда, гра, міні – вистава. Вивчення цього авторського
елективного спецкурсу сприяє вихованню у
дітей естетичних смаків, вмінню бачити і розуміти силу і красу художнього слова, розвиває самостійне
мислення.
Хочеться висловити свої побажання щодо
вивчення цього спецкурсу. Для учнів 9 класів бажано почати заняття у ІІ
семестрі, коли школярі на уроках української літератури в І семестрі уже вивчили творчість Г. Сковороди.
Немає коментарів:
Дописати коментар