Вивчення елективного курсу "Ave, Skovoroda! Ідемо за Сковородою"

Програма авторського елективного курсу  "Ave, Skovoroda! Ідемо за Сковородою"



Заняття 1. Світова Скарбниця Мудрості. Духовні Побратими, Слов’янські Велети Духу і Слова, пасіонарні, синкретичні генії християнської культури, патріоти-гуманісти: ГСковорода, Ф. Скорина, МЛомоносов та ін. Життя і творчість  як служіння Богу і народу

Заняття 2. Учитель Вічності, Людина Серця, наш духовний апостол Г. Сковорода і сучасність. Благословенний Григорій Сковорода – християнський ідеал чистоти й мудрості життя, жертовної любові до Бога і народу, духовно-моральної премудрості ноосуспільства, обраний світильник Божої любові, досі до кінця не пізнаний




Заняття 3. Ноосферна і ноомузейна педагогіка. На прощу до Г. Сковороди, пілігрима віків, або Ідемо шляхами Сковороди – від колиски (с. Чорнухи на Полтавщині) до  могили (с. Совородинівка на Харківщині),  плекаючи цінності духовної культури слов’ян

Медіаосвітній компонент:  фотоколаж для віртуального музею за темою «Там, де ступав Сковорода»
віртуальна екскурсія до  шкільної духовно-просвітницької лабораторії «Сковородинська світлиця» 
відеозапис екскурсії до Сковородинівської світлиці (2017 рік)



Заняття 4. Перший розум наш – Сковорода Григорій. Світлоносна етико-філософська спадщина мудреця з планетарним мисленням, вселенським серцем, «совістю, як чистий кришталь»

Медіаосвітній компонент:  телевізійний проект  «Великі українці. Григорій Сковорода»  (реж. О. Лябах, 2008р.);
глосарій етико-філософської спадщини  Г. Сковороди



Заняття 5. Д. Чижевський та інші мислителі про філософську спадщину Г. Сковороди. Філософія істинної свободи і відповідальності

Заняття 6.  Г. Сковорода –  християнський поет, велет слова–логоса одухотвореного, животворящого, націленого у Вічність. Екологія Духу і Слова сучасного духовного простору – епохи психоінформаційного протистояння

Медіаосвітній компонент:  презентація «Афоризми  Сковороди»


Заняття 7. Г. Сковорода – талановитий байкар і учитель життєтворчості

Медіаосвітній компонент:   виразне читання байок Г. Сковороди


Заняття 8.  Г. Сковорода –  видатний музикант, композитор, співак

Медіаосвітній компонент:  есе «Музична філософія Сковороди»


Заняття 9. Г. Сковорода – великий педагог і християнський просвітитель, взірець християнського соціального активізму


Медіаосвітній компонент: сценарій виступу  до радіопередачі «Педагогічні істини Сковороди»


Заняття 10. Велика дружба-філіа Г.  Сковороди і М. Ковалинського. Унікальне листування Учителя з учнем

Медіаосвітній компонент: текст віртуального  інтерв’ю  з М. Ковалинським


Заняття 11. Діалог культур у творчій спадщині  Г. Сковороди і сучасність


Медіаосвітній компонент:   художній фільм «Григорій Сковорода» (реж. І. Кавалерідзе, 1959р.);
віртуальне інтерв'ю з Григорієм Сковородою



Заняття 12. Великі ідеї Г. Сковороди в контексті філософії «сродної праці» – вибору професії  як запоруки виконання земної місії

Медіаосвітній компонент:  художній фільм «Григорій Сковорода» (реж. І. Кавалерідзе, 1959р.);
аналіз фільму "Григорій Сковорода" 


Заняття 13. Круглий стіл. Філософія щастя в житті і творчості Г. Сковороди, або Г. Сковорода -  благословенний садівник щастя              (фото)

Медіаосвітній компонент:   фільм "У пошуках щастя" (з циклу культурологічних програм "Портрет" телекомпанії ГЛАС)


Заняття 14. Духовний  і життєтворчий золотослів  Г. Сковороди – мислителя, «досконалої Божої людини»

Медіаосвітній компонент:   відеоролик «Читайте Сковороду!»


Заняття 15.  Г. Сковорода та українська література. Сковородиніана В. Стадниченка: «Іду  за Сковородою», «Садівник щастя» тощо

Медіаосвітній компонент:  список матеріалів для медіатеки, присвяченої творчості Г. Сковороди


Заняття 16. У «Сковородинівському колі». Слов’янські велети Духу  і Слова – Г.  Сковорода, Ф. Скорина, М. Ломоносов та інші. Практичне втілення ідей духовної мудрості ноосферних геніїв у сучасну життєтворчість

Медіаосвітній компонент:  художні фільми «Я, Франциск Скорина» (реж. Ю.Філін, 1969р),  «Михайло Ломоносов»  (реж. О. Прошкін,1986р.)


Заняття 17. Сковородинізація України, слов’янських країн і світу. Великий проект «Сковорода – 300», або Мандрівна Академія Сковороди засіває духовну ниву християнською  мудрістю, праведністю, любов’ю й досконалістю

Сценарій міні-вистави "Григорій Сковорода. Людина, у якої совість, як чистий кришталь"

Медіаосвітній компонент:  презентація матеріалів шкільного  блогу schoolexpirement.blogspot.com;
відеоролик "Вивчаємо Сковороду";
відеролик "Відгуки учнів про курс Ave, Skovoroda! Ідемо за Сковородою"



Підсумки вивчення курсу 


Авторський елективний спецкурс з медіаосвітнім компонентом “Ave, Skovoroda! Ідемо за Сковородою!» для учнів 9 класу у 2015-2016 навчальному році  в  нашій школі було включено до навчального плану за рахунок годин гурткової роботи. Заняття ми розпочали з 1 жовтня 2015 року (всього 17 годин) і закінчили на початку ІІ семестру. На заняттях учні 9 класу поглиблювали свої знання про філософа, богослова, поета, байкаря, музиканта, співака, композитора, природолюба, просвітителя – Григорія Сковороду, використовуючи сучасні медійні засоби. Дев’ятикласники вчилися працювати з науковою, публіцистичною літературою; готували і виголошували виступи так, щоб точно й виразно донести до аудиторії думки, вплинути на почуття слухачів. Кожне заняття завершувалося медіаосвітнім компонентом – практичними завданнями з різними видами медіатекстів. Учні робили монтаж фільмів, створювали відеоролики, презентації, фотоколажі; писали есе, твори – роздуми, інтерв’ю, міні – сценарії. Після перегляду художніх та документальних фільмів, запропонованих цією програмою, аналізували їх, характеризували головних героїв, визначали центральне питання кінострічок, спосіб подачі матеріалу в них. Школярі знайомилися з творчим доробком Сковороди: віршами, байками, філософськими трактатами, афоризмами, робили їх аналіз, готували виразне читання як байок так і віршів. Заняття проводилися у різних формах: круглий стіл, діалог, презентація, бесіда, гра, міні – вистава. Вивчення цього авторського елективного спецкурсу  сприяє вихованню у дітей естетичних смаків, вмінню бачити і розуміти силу  і красу художнього слова, розвиває самостійне мислення.

Хочеться висловити свої побажання щодо вивчення цього спецкурсу. Для учнів 9 класів бажано почати заняття у ІІ семестрі, коли школярі на уроках української літератури  в І семестрі уже вивчили творчість Г. Сковороди.

Немає коментарів:

Дописати коментар